måndag 18 januari 2010

Bye bye malm!

I fredags så sålde vi vår malmsäng. G har ju länge klagat på att det är för låg. Så senare på fredagen åkte G ner till IKEA för att inhandla en ny ram. Det blev en Trondheim. Självklart kan man ju inte gå i det varuhuset utan att ta en titt nere på fynd. Där hittade vi en madrass som vi tyckte skulle bli jättebra till den nya sängen.

Väl hemma monterade vi ramen och la på madrasserna. Jag och G tittade på varandra och började skratta. Vet inte riktigt hur vi tänkte när vi köpte den extra madrassen, den blev lite hög. Sängen räcker upp till min midja. Nej det går inte att ha, man sover som prinsessan på ärten =)

Som tur är så har mina föräldrar precis köpt stuga och behöver extra sovplatser, så dem har erbjudit sig att köpa den av oss. Skönt att det gick att lösa i alla fall.

Nu är det bara sängbord som ska hittas. Jag har ju redan hittat ett par som jag vill ha, men tyvärr så håller inte plånboken med. Det blir till att leta vidare.


Bild: www.mazeint.nu

Någon som vet var man kan få tag på liknande sängbord till lite humanare pris så får ni gärna hojta till.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    vi har köpt våra på Village, finns även i ek. har för mig att dom låg på ca 800,-/st

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Men hallå!! Den där kan ni ju bygga själva!

    SvaraRadera